چهار المان ساده برای موفقیت هر کسب و کاری چیست ؟

مُدل ۴C یک مدل کاربردی، مفید و ساده در حوزه های: برندسازی ، بازاریابی و موفقیت کسب وکارها است…

چهار کلمه انگلیسی که با حرف C شروع می شوند که درک آنها، دقت و توجه روی این چهار گزینه میتواند شدیدا در فرایندهای شغلی افراد موثر باشد. برای هر نوع از محصول،خدمت، شخص، و یا حتی یک مکان جغرافیایی کلید پیروزی و موفقيت حتی در بحرانهای بزرگ اقتصادی و یا حتی شروع اولیه یک کاروکسب در همین چهار المان ساده خلاصه میشود :

⭐️۱: تحقیق و بررسی درون سازمانی و درون شرکتی

اول ببینید دقیقا قرار است چه کاری کنید، چه چیزی مشخص و متمایزی ارائه بدهید، به چه کسانی و با چه محدوده قیمتی،یا مثلا چقدر نیرو نیاز دارید .

⭐️۲: رصد و آنالیز مستمر رقبا

اگر رقبای صنعت و کار خود را نشناسید و آنها را بررسی نکنید، دچار سکون می شوید و یا قدرت رقابت و یا واکنش سریع را از دست میدهید باید بدانید دیگران که میکنند و در چه وضعیتی هستند.

⭐️۳: مطالعه بر روی خواسته های قلبی مشتریان و مخاطبین

مشتریان از شما حل مشکل میخرند و نه صرفا یک محصول یا خدمت، سعی کنید در قلب و ذهنشان نفوذ کنید.

⭐️۴ : بررسی شرایط محیطی، و تحقیقات بازار

اصل اساسی در موفقیت شما و کارتان، داشتن اطلاعات مفید از بازار و شرایط محیطی است. اگر اطلاعات به روزتری داشته باشید قطعا میتوانید راهکارهای بهتری هم در شرایط سخت داشته باشید. یک رستورانی خوب میفروشد، من هم در همان خیابان رستورانی بزنم دلیلِ پیروزی شما نیست.

باید رفتار و سلیقه مشتریان آن منطقه، سطح فرهنگی، توان مالی و شرایط دیگر هم بسنجید.

نظر خود را بنویسید

با کارورا

کار و راهت با ما

تماس با ما

تلفن : 03537275962

ایمیل: info@kaurora.ir

آدرس : یزد، شهرک صنعتی، نبش میدان سرو، مرکز خدمات فناوری و کسب و کار یزد

نماد الکترونیکی